מזוודה של זכרונות

“מזוודה של זיכרונות” | דצמבר 2015

תערוכה קבוצתית בגלריית הבית הירוק באוניברסיטת תל אביב.

ילדות. משפחה. הורים. אחים. בית. שכונה. משחקים. חברים.
בית-ספר. לימודים. מורים. תנועת-נוער. יחיד. קבוצה. לבד. ביחד. עיר. קיבוץ. מושב. התבגרות. אהבה. קנאה. צבא. מלחמה. אובדן. סבל. טראומה. מדינה. מקום אחר. עלייה. הגירה. שליחות. טיול. זוגיות. ילדים. שמחה. עצב. דורות. רצף. נתק. התחלה. אינסוף.

לכולנו (אם במודע ואם לאו) קודים המפעילים רגעים ורצפים של רגש ותחושות מן העבר – זכרונות. לכולנו זכרונות טובים וזכרונות רעים, זכרונות קלים וזכרונות קשים, זכרונות מן המקום הזה וזכרונות ממקום אחר, זכרונות אישיים וזכרונות קולקטיביים. לכולנו זכרונות דומים ולכולנו זכרונות כל כך שונים. אנו נאחזים בזכרונותינו, שהרי כל זמן שאנחנו זוכרים מישהו, משהו או מעשה שעשינו, הוא נשמר וממשיך להתקיים בנו. “הזכרון הוא היומן שכולנו נושאים עימנו” (אוסקר ויילד ,”חשיבותה של רצינות”) ואנו משמרים באמצעותו את מחשבות, רגשות ומעשי העבר ומעניקים לכל אלה כמכלול משמעות, שלעיתים אינה ברורה עד שהם הופכים לזכרונות.

התערוכה “מזוודה של זכרונות” מציגה מגוון אמנים וטכניקות עבודה העוסקים בזכרונות מזוויות שונות ובאופנים שונים. לכולם אמירה אישית עמוקה ועם זאת, רלוונטית לכל אחד ואחת מאיתנו,  אם במישור האישי ואם במישור הקולקטיבי.

התערוכה נפתחת ב-2 בדצמבר 2015 ותוצג במהלך כל חודש דצמבר בגלריית מועדון אוניברסיטת ת”א ע”ש מרסל גורדון בבית הירוק, רמת אביב.

חניתה אליצור, אוצרת

 

דילוג לתוכן