“2020, פרויקט אמנות חברתי אופטימי” | 2017

הפרויקט של האמנית שרית רוטמן מוצג בשנית בספרייה למדעי החברה באוניברסיטת תל אביב.

פרויקט 2020 של האמנית שרית רוטמן הוא פרויקט חיים במשמעות הכי מלאה של המלה. שרית, אמנית ופרסומאית, הצליחה להתגבר על הפרעות אכילה באמצעות הציור והכנסת הצבע והתקווה לחייה. בפרויקט 2020 ניסתה שרית לסייע לצעירות אחרות הסובלות מהפרעות אכילה באמצעות הכלים האמנותיים שעזרו לה.

במשך שלוש שנים, פגשה שרית 11 צעירות אשר סובלות מהפרעות אכילה. שרית שוחחה איתן וחיברה שאלון לצעירות אשר על-פיו ציירה לכל אחת מהן “ציור תקווה” אופטימי לגבי עתידן. בכך, ניסתה לתרום להוצאתן מהווה קשה בצל הפרעות האכילה אל עבר עתיד אופטימי ובריא. שרית מעניקה לצעירות תקווה ומציבה לכולן אתגר – לתכנן את עתידן, כפי שהוא יהיה בשנת 2020.

ציוריה של שרית הם בסגנון פופ ארט נאיבי, עתיר צבע ופרטים ומחייבים התבוננות עומק לשם פענוח הרבדים הסמויים מן העין. ציוריה יוצרים שפה אמנותית ייחודית לה. הציורים מלאי פרטים ודמויות המרמזים על רצונות ותשוקות אישיות של הצעירות, אשר את סיפורן ציירה האמנית. ציוריה של שרית מורכבים מפיסות וסיפורי חיים ותקוות לעתיד צבעוני, אופטימי ומלא חיים.

פרויקט 2020 הוא פרויקט אמנות ייחודי, בעל חשיבות חברתית רבה הן בהענקת תקווה לסובלים מהפרעות אכילה והן כפלטפורמה להעלאת המודעות הציבורית לנושא הפרעות האכילה ואפשרויות הטיפול בהן.

חניתה אליצור,אוצרת התערוכה

דילוג לתוכן