IMG

כרטיס ביכורים | פברואר 2021

תערוכת יחיד של חיה פסקו בבית האמנים ראשל"צ

האדם אינו אלא קרקע ארץ קטנה,
האדם אינו אלא תבנית נוף-מולדתו,
רק מה-שקלטה אזנו עודה רעננה,
רק מה-שספגה עינו טרם שבעה לראות
(האדם אינו אלא,… שאול טשרניחובסקי)

זוהי תערוכת היחיד הראשונה של האמנית חיה פסקו. חיה נטלה עד כה חלק בתערוכות קבוצתיות רבות (החל מראשית שנות ה90-‘ ועד כה), מרביתן בעיר מגוריה, ראשון-לציון ואולם, זו תערוכת הביכורים שלה.
במהלך חייה הבוגרים של חיה, הציור נכח תמיד לצד “החיים עצמם”.

עם פרישתה ממקום עבודתה, הלך ותפס הציור מקום מרכזי יותר ויותר בחייה של חיה והיום הוא מהווה את לב עשייתה. היצירה בשביל חיה היא תרפיה לנשמה, בערה פנימית שרוצה למצוא את הדרך החוצה. חיה מעידה על עצמה כי העיפרון, הצבע, או המכחול בידה גורמים לה לחוש כאילו יש לה בקצות אצבעותיה כלי שיכול ליצור קסמים. יצירת קומפוזיציה של צורה וצבע, תחושה ואופי – קסם של ממש.

סגנונה של חיה הוא פיגורטיבי- ריאליסטי והיא משקפת ומנכיחה בציוריה התבוננות בטבע, במצבים וברגעים שנקרים לדרכה ובדרכה. היא מעניקה תשומת לב מיוחדת לתיעוד שווקים ולדינמיקה האנושית בהם תוך התרפקות על זיכרונות ילדות, טרום עידן תרבות האינסטנט שהשתלטה על חיינו ובמקביל, היא מתמחה בציור “PLEIN AIR” המעניק מקום מרכזי בציוריה לנופים ומרחבים.

חיה שלמדה בצעירותה אמנות במסגרות שונות ואף הינה בעלת תעודת “מטפלת באמנות”, השביחה בשנים האחרונות את היכולות האמנותיות שלה, הן מבחינת התמקצעות בטכניקות עבודה והן מבחינת הרחבת מנעד נושאי העבודה האמנותית (ציור בנוף ועוד). זאת, באמצעות השתתפות בסדנאות וכיתות אמן ברמה הגבוהה ביותר ועם טובי המורים כדוגמת: ארם גרשוני, דוד ניפו, איליה גפטר ואחרים.

חניתה אליצור, אוצרת התערוכה.

מגזין כאן

Artbeat

דילוג לתוכן