9119830e-0f4d-4b93-a481-9f9eb9eb95cc

קוראים לזה משפחה | ספטמבר 2023

תערוכת יחיד של מרים סיגל דרליך בבית האמנים בראשל״צ

מרים סיגל דרליך הינה אמנית רב-תחומית ותיקה, אשר הציגה עד כה בתערוכות קבוצתיות רבות בארץ ובחו״ל וב-6 תערוכות יחיד, אשר האחרונה שבהן ״מסיפורי הרובע היהודי״ הוצגה ב-2021 בבית האמנים בראשל״צ, באוצרותה של פנינה שריג. דרליך החלה בצעירותה את לימודיה הפורמליים במכון לאמנות פלסטית בבת ים (בהדרכתם של אבא פניכל, אליהו גת ואחרים) בהמשך למדה מספר שנים ב״בצלאל״ והשלימה תואר באמנות ב- School of Visual Arts בניו-יורק. במשך שנים רבות ניהלה מרים מרכז אמנויות לגיל הרך.

מרים יוצרת בטכניקות ובחומרים מגוונים, החל בציור וברישום ועד ליצירות תלת מימד. עיקר עניינה הוא באדם, מחשבותיו, רגשותיו, מעשיו וסביבתו. בתערוכה הנוכחית מתמקדת מרים בציור (בטכניקות שונות) של בני משפחתה, בדגש על דור הנכדים המעסיק את עולמה בפועל ובמחשבה. מרים מבלה שעות ארוכות עם נכדיה כדי להטביע חותם בחינוכם הכללי והאמנותי. היא מזמינה אותנו להצצה חטופה במצבים וברגעים משפחתיים, אותם היא לוכדת בעינה ובא מנותה.

משפחה הינה הציר המרכזי שסביבו נעים חיי מרביתנו רוב הזמן, היא מקור החיים והשמחה וגם מקור הדאגה והכאב העמוק ביותר. המשפחה היא שקובעת איזה אדם נגדל להיות ואת עתידם של אלה שיהיו תלויים בנו. ההיסטוריה של עולם האמנות הבינלאומי והישראלי שזורה בהתייחסויות אמנותיות למושג המשפחה; זו הקדושה, זו התנ״כית, זו המיתולוגית וזו מן ה״עולם האמיתי״. אם כאלגוריה ואם כפשוטה, מתייחסת האמנות למצבים שונים של המשפחה ולמערכות יחסים, רגשות, ערכים ואיסורים הכרוכים בה.

חניתה אליצור, אוצרת התערוכה.

דילוג לתוכן