IMG_2308

מכוסה וגלויה | מרץ 2022

תערוכת יחיד של רעיה קוברסקי בגלריה מייקלסון, תל-אביב

ד״ר רעיה קוברסקי, בוגרת אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה לכימיה, מלמדת כימיה במרכז לחינוך מדעי בתל אביב (חמד״ע).  רעיה, ילידת אסטוניה, אוטודידקטית, מציירת מגיל צעיר. האמנות היוותה תמיד חלק מחייה, אך היתה חלק מעולמה הפנימי בלבד וניסתרת מהעין הציבורית. לפני שש שנים החליטה רעיה לתת לאמנות את המקום הראוי בחייה, התמקצעה בקורסים וסדנאות ובמקביל, עבדה עצמאית ובאינטנסיביות בסטודיו בביתה.

זוהי תערוכת היחיד הראשונה של רעיה קוברסקי. קוברסקי נטלה חלק במספר תערוכות קבוצתיות וכעת, בשלה העת לתערוכת היחיד הראשונה שלה.

רעיה מתמחה בציור פיגורטיבי במיגוון טכניקות. התערוכה סובבת סביב דיוקנאות נשיים אשר חלקם מתארים נשים שהן חלק מחייה של רעיה וחלקם מתארים דמויות שהן פרי דמיונה. דמויות הנשים של רעיה ״מחופשות״, מנסות להסתיר חלקים מסוימים ולהבליט אחרים; הן מגינות על עצמן באמצעות ״מסכה״ שהן עוטות על עצמן, לעתים מייפה ולעתים מכערת, אך כולן מישירות מבט לצופה ולמציאות. מבטן לעיתים רך ואפילו פתייני ולעיתים מתריס. דמויות הנשים של רעיה שואבות השראה מתרבויות ומטקסים שונים המאפשרים את אותו מהלך מתוחכם בין הכיסוי לגילוי של העולם הפנימי והחיצוני.

בחלל הגלריה יוצגו לקהל מקבצי עבודות המציגים פנים נוספות של עבודותיה של רעיה ואשר מהווים מעין שלוחות של התערוכה המרכזית ״מכוסה וגלויה״.

חניתה אליצור,

אוצרת התערוכה

כתבת מאקו

דילוג לתוכן